با ما تماس بگیرید          09131315163

در مورد صادرات سنگ بیشتر بدانید

در مورد صادرات سنگ بیشتر بدانید

صادرات سنگ‌ ایرانی به کشورهای زیادی انجام می‌شود. این صنعت بازار فعالی در کشوهایی مثل چین و امارات متحده عربی دارد. صادرات سنگ ایران به اروپا نیز انجام می‌شود. کشورهای ، آلمان، انگلستان،ایتالیا،فرانسه، بلژیک و لهستان در اروپا و کشورهای آمریکای جنوبی، استرالیا و ژاپن، واردکننده سنگ ایران هستند. تقریبا می‌توان گفت ایران محصولات کمی برای صادرات به اروپا دارد پس باید از پتانسیل صادرات به این قاره استفاده کنیم.

صادرات سنگ های طبیعی و فرآوری شده:

سنگ های طبیعی و معدنی چه به صورت خام، چه به صورت فرآوری شده یکی از مهم ترین و اصلی ترین عناصر در ساختمان سازی هستند و ایران نیز به عنوان کشوری که از نظر معادن،غنی و پربار است.

می تواند به عنوان یکی از بهترین و اصلی ترین صادرکنندگان شناخته شود.
تاکنون صنعت سنگ ایران سنگهای صادراتی (مثل :مرمر -تراورتن کارنشده -سنگهای تراش و ساختمان – گرانیت ((خارا)) ) خود را به بیش از ۶۰ کشور جهان از جمله بلاروس- مقدونیه – پاناما – چین – آلمان – اتریش و …. ارسال کرده.

براساس بررسی های انجام شد کشور ایران -چهارمین تولید کننده ی سنگ در جهان محسوب می شود.

صادرات انواع سنگ گرانیت ساختمانی از دیر باز یکی از موارد پر رونق در صنعت صادرات کشور بوده است. معادن ایران هم به صورت خام هم به صورت فراوری شده طرفداران زیادی در خارج از کشور دارد معادن سنگ ایران به دسته اصلی  تراورتن مرمریت و گرانیت و مرمر تقسیم می شوند

 

 

صادرات سنگ ساختمانی

اگر بخواهیم در بازارهای جهانی موفق عمل کنیم باید سطح تولید خود را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم.

از آنجا که کیفیت سنگ ایرانی بالاست می توان با استفاده از تجهیزات مناسب استخراج، برش و ساب سنگ ساختمانی با کیفیت را تولید نموده و برای عرضه و صادرات در بازارهای جهانی آماده نمود.

این می تواند باعث رونق شرایط اقتصادی کشور نیز باشد.

صادرات سنگ در ایران به صورت سنگ خام است. و ارسال فرآورده های سنگی بسیار کم دیده می شود.

تولیدات سنگ ایران به نام کشورهای دیگر مثل چین و ایتالیا به سایر کشورها فروخته می شود.

در حالی که کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس می توانند بهترین بازار برای تولیدات و فرآورده های سنگی ایران باشند.

از آنجا که وزن سنگ های ساختمانی بالا است.

هزینه حمل آنها سهم قابل توجهی در هزینه صادرات سنگ ساختمانی دارد و در قیمت نهایی بسیار موثر است.

از این رو می توان بازارهای صادراتی نزدیک تری را برای این کار انتخاب نمود تا هزینه های حمل به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

 

 

 

براساس خبرگزاری ایسنا:

صنعت سنگ ايران در ۱۰ ماهه امسال محصولات توليدي خود را به بيش از ۶۰ كشور جهان صادر كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در حالي كه كشورهاي غربي طي چند هفته اخير تحريمهاي خود را عليه ايران با هدف محدودسازي روابط اقتصادي كشورمان با ساير كشورها تشديد كرده‌اند، آمار نشان مي‌دهد كه صنعت سنگ ايران طي ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۰ انواع محصولات توليدي خود را به بيش از ۶۰ كشور جهان صادر كرده است.

براين اساس در ۱۰ ماهه سال جاري ارزش صادرات انواع محصولات صنعت سنگ ايران شامل انواع سنگهاي مرمر و تراورتن كار نشده، سنگهاي تراش و ساختمان، خارا و رخام به حدود ۱۲۰ ميليون دلار رسيد.

 

برای خواندن مقالات مرتبط اینجا کلیک کنید